O Άνθρωπος, θεός ερειπωμένος

Φιλοσοφία
Share

Του Δημήτρη Καραλή

Όταν η ανθρωπότητα μπορέσει να δει και να γνωρίσει την αλήθεια
ότι η ψυχική ανάπτυξη εξαρτάται πολύ κι απ’ τη σωματική ανάπτυξη,
Τότε μόνο και όχι νωρίτερα, όλες οι παλιές πλάνες θα πεθάνουν και η
αλήθεια ένδοξα θα ενθρονιστεί για την σωτηρία της ανθρωπότητας.

Η αρετή, μεγαλοψυχία και αγάπη, λέει Ο Πλάτωνας, είναι προϊόντα είδους καλής υγείας. Είναι ο καρπός του υγιούς μεταβολισμού και της άρτιας γονικής ανατροφής.

Οι αρχαίοι προγονοί μας γνώριζαν το μυστικό της άρτιας υγείας, γι’ αυτό και θεοποιούσαν τον αθλητισμό με το μέτρο στην ικανοποίηση των αισθήσεων, ως αναγκαίο γεφύρωμα στην πνευματοδιανοητική τους καλλιέργεια, «Νους υγιής εν σώματι υγιή» διαλαλούσαν επιγραμματικά.

Αφιέρωναν τους αθλητικούς αγώνες στους Ολύμπιους θεούς Δία, Απόλλωνα, Αθηνά και Ποσειδώνα, για να επισημάνουν την ιερότητα που έχει η υγεία στη ζωή τους.

Υιοθετούσαν ακόμη και ημίθεους ως ηγέτες στο χώρο αυτό, όπως την Υγεία και τον ιατροφιλόσοφο Ασκληπιό.

Κάθε χρόνια στομαχική και ηπατική δυσλειτουργία, για παράδειγμα, μπορούν να αλλάξουν τον ανθρώπινο χαρακτήρα αισθητά πολλές φορές. Η παρατεταμένη δυσλειτουργία τους απενεργοποιεί το ηλιακό πλέγμα (ομφαλό) και θέτει τη ψυχή εκτός φυσιολογικής επικοινωνίας με τις ανθρώπινες αισθήσεις. Η αγάπη, το θάρρος η τόλμη, δικαιοσύνη, σωφροσύνη και αρετή, εκθρονίζονται απ’ τη φυσιολογική τους θέση και αντικαθιστούνται με το φόβο την ατολμία και την ανασφάλεια. ‘’Είναι αδύνατο για ένα δύσπεπτο στομάχι να έχει ζυγισμένη σωστή σκέψη, λέει ο στοχαστής Βολτέρος’’, “C’est l’ estomac qui fait les heureux”».

Ο ομφαλός είναι όργανο του ψυχονοητικού συναισθηματισμού και κάθε χαρά η λύπη γίνεται αισθητή πρώτα στον ομφαλό και μετέπειτα στο υπόλοιπο σώμα. Η αγάπη και ο φόβος είναι αντίθετα το ένα με το άλλο, διότι όταν το ένα ενθρονίζεται το άλλο εκθρονίζεται. Ποτέ δε βλέπουμε ανθρώπους που να αγαπούν αυθόρμητα και να φοβούνται ταυτόχρονα.

Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με τον αληθινό πνευματισμό.

Το πνεύμα, είναι αόρατη κόσμο-θεϊκή ενέργεια που εισέρχεται ελεύθερα μέσα μας όταν η σωματική και νοητική υγεία μας το επιτρέπουν.

«Μια μικρή νοητική δυσλειτουργία, ένα νεκρό κυκλοφοριακό αγγείο και μια αίσθηση αποτυχίας στη ζωή, κάνουν τον άνθρωπο λιγότερο πνευματικό, λέει ο Πιούριντον». Το ξηρό κλίμα παίζει κι αυτό σημαντικό ρόλο για την άρτια ψυχονοητική καλλιέργεια του ανθρώπου.

Σωστά το παρατήρησε ο Ηράκλειτος με το γνωστό του γνωμικό. «Αυγή ξερή ψυχή σοφοτάτη και αρίστη», δηλαδή, το ξηρό φως (κλίμα χωρίς υγρασία), κάνει τη ψυχή σοφή και άριστη.

Το ίδιο πράμα περίπου αναφέρει και ο Φρειδερίκος Νίτσε στο μικρό βιβλιαράκι του “Ecce Homo”. «Διαλεγμένη αγνή τροφή με ξερό κλίμα και καθαρό ουρανό, αποτελούν σημαντικό σύμμαχο για την διανοητική και πνευματική μας ανάπτυξη.

«Αθήνα, Φλωρεντία και Ιεροσόλυμα», λέει, «δεν ήταν απλώς τυχαίες συμπτώσεις για τους μεγάλους στοχαστές που έβγαλαν, αλλά ήταν και το άριστο ξερό κλίμα που βοήθησε την πνευματική τους άνθηση».

Ποτέ δεν αναπτυσσόμαστε πνευματικά με χρονοβόρες ακαδημαϊκές και θεολογικές σπουδές, «τέτοιου είδους διδασκαλίες καταντούν την ανθρώπινη διάνοια άρρωστη», λέει ο Εμερσον. Όταν μια διδασκαλία προωθεί αποκλειστικά την εξωγενή εξάρτηση, αδυνατίζει το Νου και τη Ψυχή απ’ κάθε πνευματική τους πρόοδο.

Κανείς δεν περιέγραψε τη γνώση και τη σοφία καλύτερα απ’ το William Cowper.

«Η γνώση και σοφία είναι εντελώς αντίθετες αναμεταξύ τους.
Η γνώση κατοικεί στον εγκέφαλο με ιδέες άλλων ανθρώπων.
Ενώ η σοφία είναι εσωτερική αυτογνωσία τελείως ανεξάρτητη.
Η γνώση είναι πάντοτε περήφανη διότι έμαθε πολλά.
Ενώ η σοφία είναι ταπεινή που δεν ξέρει περισσότερα».

Η σοφία είναι καρπός της εσωτερικής αυτοσυνείδησης και κατεύθυνσης (inner rectitude) και είναι πάντα προσωπική εξωσχολική διαδικασία. Σοφά τοποθετήθηκε πάλι ο Ηράκλειτος με το γνωστό “πολυμαθή νόον έχει ου διδάσκει”, δηλαδή, η πολυμάθεια δεν διδάσκει κατανόηση. Συνήθως η πακεταρισμένη υποχρεωτική διδασκαλία καταστρέφει το μαγνητισμό του παιδιού να συλλέξει ενστικτωδώς την κατάλληλη ύλη που του ανήκει για να αναπτυχθεί ο χαρακτήρας του. Η σωστή εκπαίδευση πρέπει να αναπτύσσει το ζήλο του παιδιού να σκέπτεται και να ερευνά κι όχι να αποστηθίζει ακαδημαϊκά βιβλία.

Είναι προτιμότερο να σπουδάζει κανείς αργά με τον προσωπικό του διαλογισμό, εάν θέλει να διαφυλάξει το ένστικτό του υγιή και καρποφόρο. Σωκράτης και Πλάτωνας, χρησιμοποιούσαν το φιλοσοφικό διάλογο για τη ψυχική αφύπνιση κι όχι τις σοφιστικές διδασκαλίες.

Η ψυχή κατοχυρώνει τις μεταφυσικές της εμπειρίες, και το ένστικτο τις ανασύρει στην επιφάνεια για υλοποίηση. Εμπιστευόμαστε το ένστικτο τι πρέπει να κάνουμε και τη λογική πώς να το υλοποιήσουμε. Όλες οι προηγούμενες μεταφυσικές μας εμπειρίες ανακαλούνται σαν είδος όνειρο στη μνήμη μας (ανάμνησης πλατωνικά). Για αυτό πρέπει να εκτελούμε κάθε έμπνευση έγκαιρα εάν θέλομε να προκόψουμε μελλοντικά.

Μετάνιωμα για γεγονότα του παρελθόντος, σημαίνει χαμένες εμπνεύσεις που δεν υλοποιήθηκαν έγκαιρα τότε. Για κάθε εμπόδιο στη ζωή, υπάρχει και κάποια η πνευματική καθοδήγησης για να προσπεραστεί. Τα εμπόδια είναι ένα είδος άσκησης, κι όταν αντιμετωπίζονται άφοβα, γίνονται ωφέλημα, σαν τον δυνατό βοριά που κορμοδένει τα νεαρά δενδρύλλια.

Η σωματική θεραπεία είναι κι αυτή ενδογενή διαδικασία. Δεν έχει καμιά σχέση με την ιατροφαρμακευτική βοήθεια. Το σώμα είναι οπλισμένο βιολογικά για τη δουλειά αυτή όταν το αφουγκραζόμαστε πιστά. «Ο θεός θεραπεύει και ο Γιατρός εισπράττει τα χρήματα, έγραφε ο Benjamin Franklin». Είναι εξωφρενικό να λένε ότι πίνοντας κάποιο δηλητηριώδες παρασκεύασμα ή βάζοντας κάποια αλοιφή πάνω στο δέρμα πως θεραπεύει.

Κάθε σωματική ενόχληση, όπως κρυολογήματα, πυρετός, διάρροιες, εμετός, ανορεξίες, οιδήματα κ.τ.λ, είναι θεραπευτικές προσπάθειες του οργανισμού. Το σώμα διακόπτει την όρεξη (προς εξοικονόμηση νευρικής ενέργειας) για να αποβάλει τοξικές ουσίες και να επιδιορθώσει τη μεταβολική αρμονία. Τα ζώα το καταλαβαίνουν και ακολουθούν πιστά την ενστικτώδη αυτή φωνή, ενώ ο άνθρωπος την αναιρεί και την παραβιάζει καθημερινά.

Τα φάρμακα δεν παρέχουν καμιά ριζική θεραπεία, αντίθετα διακόπτουν την ενδογενή θεραπευτική ικανότητα, αποβλακώνοντας το νευρικό δίκτυο με την απατηλή προσωρινή ανακούφιση που δίνουν. Υπακοή στη φωνή του σώματος, είναι πράξη που ξεχωρίζει τον αναπτυγμένο άνθρωπο απ’ τον υποανάπτυκτο. “Πες μου ποιος είναι ο γιατρός σου, λεει, ο ιατροφιλόσοφος Alexander Wilde, και θα σου πω σε ποιο διανοητικό επίπεδο βρίσκεσαι».

Κάθε οξεία αρρώστια”, αναφέρει Ο Αριστοτέλης, “έχει ως αιτία τη διατροφική κατάχρηση σε υγρή η στερεή μορφή. Για αυτό, με την αλλαγή της κλιματικής ατμόσφαιρας (από υγρή σε ξερή και αντίστροφα) δημιουργεί αποτοξινωτικές θεραπευτικές κρίσεις (κρυολογήματα, πυρετούς κτλ) για αποτοξίνωση και να επαναφέρει την ενδοσωματική λειτουργία σε φυσιολογική ισορρόπηση.

Ο άνθρωπος υποτίθεται πως είναι η οφθαλμοφανής θεϊκή ενσάρκωση! Αλλά είναι όμως σήμερα;

Δυστυχώς, ο υλιστικός μοντέρνος ψευτοπολιτισμός με τις απατηλές του θεραπείες και δογματικούς φανατισμούς, τον έκαναν άσπλαχνο και βάρβαρο όσο ποτέ άλλοτε. Δεν είναι μεγάλο κρίμα; Προικιστήκαμε με ελεύθερη βούληση να ερευνούμε και να σκαρφαλώνομε πνευματοδιανοητικά ψηλότερα. Αυτή είναι η κύρια αποστολή μας. Δεν δημιουργηθήκαμε να μπουσουλάμε και να ζητιανεύουμε πίσω απ΄ τα απατηλά και σκοταδιστικά τεχνάσματα;

Ότι χρειαζόμαστε στη ζωή είμαστε προσωπικά υπεύθυνοι. Κανείς δεν μπορεί να μας το δώσει αυτό που επιθυμούμε παρά εμείς οι ίδιοι. Κανείς δεν μπορεί να μας αφαιρέσει αυτό που κατακτήσαμε παρά εμείς οι ίδιοι. Η κοσμική πρόνοια παρέχει όποια βοήθεια κι αν ζητήσουμε, ‘αρκεί να πιστεύουμε στον εαυτό μας’. «Ο άνθρωπος είναι το μέτρο για όλα, έλεγε ο σοφιστής Πρωταγόρας».

Η καλύτερη πίστη και πιο σπάνια να τη συναντήσει κανείς στον άνθρωπο είναι, «να πιστεύει ακλόνητα στον εαυτό του». Όταν πιστεύουμε στον εαυτό μας και δουλέψουμε με ζήλο, ειλικρίνεια και αγάπη, σίγουρα θα ανταμειφτούμε πλουσιοπάροχα μια μέρα. Έχουμε τα ίδια δικαιώματα στη ζωή με τη θεότητα.

Η ευθύνη για υγιεινή, βιοτική και πνευματική μας προκοπή, είναι απόλυτα δικιά μας. Η Θεϊκή πόρτα είναι πάντοτε ανοικτή σε όλους, ας διαλέξει ο καθένας μόνος του τι θέλει.

Δημήτρης Καραλής
Νότιος Αφρική


Συνδεθείτε με το Φόρουμ της Διασπορικής Στοάς για να συμμετέχετε στο σχολιασμό αυτού του άρθρου κάτω από τον τίτλο “Το ανθρώπινο σώμα” στην κατηγορία της Φιλοσοφίας. Δεν είναι ανάγκη να είστε μέλη της Διασπορικής για να σχολιάσετε. Περισσότερα στις οδηγίες του Φόρουμ.

 

Karalis Dimitri Dr

About Karalis Dimitri Dr

Dr. D. Karalis is a qualified and registered naturopathic physician since 1973 with many years of clinical experience. His popularity was further increased with the opening of the first biologically healing clinic in South Africa.

He has had great success in diseases like: arthritis, neuritis, thyroid, nervous disorders, prostate enlargement, migraines, chronic fatigue, insomnia, dyspepsia, diabetes, early cancers, depressions, fears, lung diseases, obesity, dermatitis, drug addictions and many other chronic and dreaded health disorders.

In his own words:

“Γεννήθηκα σε χωριό του νομού Τρικάλων ονομαζόμενο ΄Μεγάρχη’ και πριν τελειώσω το γυμνάσιο εξαναγκάστηκα (λόγου οικονομικής αδυναμίας να μεταναστεύσω (1958) αρχικά στη Γερμανία όπου αργότερα κατέληξα στην Ολλανδία.

Το όνειρο μου ήταν να γίνω χρήσιμος άνθρωπος  στον εαυτό μου και στη κοινωνία μια μέρα. Εργάστηκα σε πολλά επαγγέλματα για να εξοικονομήσω τα οικονομικά έξοδα  για τη συντήρησή μου  και για  σπουδές αργότερα.

Μαθαίνοντας την Ολλανδική γλώσσα άρχισα να παρακολουθώ βραδινά μαθήματα σε μαθηματικά και βιολογία. Είχα ιδιαίτερη κλήση στα μαθηματικά  και όταν τελείωσα, άρχισα  σπουδές  στον Ιατρικό  κλάδο. Το 1969 ξαναμετανάστευσα πάλη στη Νότιο Αφρική όπου συνέχισα τις σπουδές μου στην βιολογική Ιατρική  αποφοιτώντας το 1973.

Η λογοτεχνική μου διαδρομή  άρχισε αργότερα, μετά από πολύχρονες μελέτες  και ιδιαίτερα τους αρχαίους Έλληνες συγγραφείς. Είχα ιδιαίτερη αγάπη στη φιλοσοφία και ιδιαίτερα τον Πλάτωνα και τον  βιογράφο Πλούταρχο. Στη δεκαετία του 80 η Ελληνική πρεσβεία με ανάθεσε να οργανώσω ένα παγκόσμιο συνέδριο για την Ελληνική φιλοσοφία στο πανεπιστήμιο  ‘Πρετόρια’ και είχα καλέσει καθηγητές από όλα τα πανεπιστήμια του κόσμου. Υποχρεώθηκα να ανοίξω το συνέδριο ως πρώτος ομιλητής και κατά μεγάλη μου έκπληξη έτυχε μεγάλης υποδοχής ζητώντας  πολλά αντίτυπα. Τότε κατάλαβα ότι κάτι χρήσιμο έχω να προσφέρω στην ανθρωπότητα και ξεκίνησα να γράφω άρθρα σε τοπικά  δελτία στην Αγγλική γλώσσα.

Το 1980 γνώρισα τον εθνικό μας Ποιητή μας Γιάννη Ρίτσο στην Αθήνα, όπου και με παρότρυνε να συνεχίσω και στην Ελληνική γλώσσα διότι είναι πλούσια  σε εκφραστικότητα,  στον λογοτεχνικό τομέα. Έτσι όρχησα να εκφράζουμε αγάλι  και στην Ελληνική γλώσσα,  ανακαλύπτοντας ταυτόχρονα και το γλωσσικό της μεγαλείο, ιδιαίτερα τη δημοτική. Με το γράψιμο άρχισε να ξετυλίγετε και το λογοτεχνικό  μου απόθεμα όπου συνεχίζετε μέχρι και σήμερα.

Μιλώ Αγγλικά, Ολλανδικά, Γερμανικά  και φυσικά τη μητρική μας γλώσσα   «τη γλώσσα των θεών» που έλεγε και ο  φιλόσοφος Κικέρων.
Greek, Ιατρικές οδηγίες, Λογοτεχνία, Μελέτη, Σχόλιο, Φιλοσοφία, South AfricaPermalink

3 Responses to O Άνθρωπος, θεός ερειπωμένος

  1. Giota Tsiliki says:

    Ευχαριστούμε!

  2. Αρτεμίου-Φωτιάδου Ελένη Ελένη Αρτεμίου Φωτιάδου says:

    Πολύ ενδιαφέρον άρθρο με αλήθειες που τείνουμε να ξεχνάμε στην τύρβη της καθημερινότητας. Σας ευχαριστούμε που το μοιραστήκατε μαζί μας.
    Ελένη Αρτεμίου Φωτιάδου

  3. Αγαπητή Ελένη
    Χαίρομαι και ενθαρρύνομαι να λαμβάνω θετικές ανταποκρίσεις από αναγνώστες, διότι έτσι επιστρατεύομαι περισσότερο να ενημερώνω τους συνανθρώπους μου με χρήσιμες σκέψεις που αφορούν την καθημερινότητά τους.
    Σε ευχαριστώ
    Δημήτρης Καραλής
    Hermanus –Cape Town

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>