Τέχνη Υποκριτική

Share

Κατερίνα Αξούγκα

Κάθε μέρα πρόβαρε τους ρόλους
με το νου της «παρά τους πόδας»
τον έρωτα.

Εκ δεξιών
η οδός της ευθύτητας,
η αγαθή μερίδα της μαθητείας,
ο νάρδος της ταπείνωσης,
τα χυμένα μαλλιά της απόσμηξης
και τα δάκρυα, έρμα ειρήνης .

Εξ ευωνύμων
η μέριμνα,
η πτώση του σαλεμένου ποδιού,
η απόδραση της νυχτερινής ακολασίας,
στα τιναγμένα υποδήματα
η σκόνη της απαξίωσης.

Μπερδεύτηκε..
μια φορεσιά κάθε φορά
ανάθημα στη ζωή και στο θάνατο

«Καταφιλήσω τούς αχράντους σου πόδας»
έκραξε,
αλλ’ η στολή δε με λαμπρύνει.
Στραμμένη «εις τα οπίσω»
διάλεξε ασάλευτη ζωή
για ένα βλέμμα που ‘χε δώσει.

Κατερίνα Αξούγκα

4 Replies to “Τέχνη Υποκριτική”

  1. “Και το χαμόγελό του… νάρδος”, έγραφε ο Λόρκα. Ωραία παρομοίωση. Η ίδια λέξη, στον μεταφορικό “νάρδο της ταπείνωσης” να συμπληρώνει την εικόνα με “τα χυμένα μαλλιά της απόσμηξης”. Ταιριάξανε όλα πολύ όμορφα μέσα στους διαλεχτούς στίχους της Κατερίνα Αξούγκα, κι έφτειαξαν ένα από εκείνα τα ποιήματα που σε κάνουν να κάνεις στάση από ό,τι άλλο κάνεις, τη στιγμή που πέφτουν μπροστά σου οι εικασίες και αρχίζεις το… ψάξιμο.
    Άρις

  2. Ευχαριστώ για το σχολιασμό σας. Το ποίημα έχει υπαρξιακή αγωνία και προβληματισμό με αφορμή ένα παλαιοδιαθηκικό περιστατικό, αλλά είναι διαχρονικό ως προς το θέμα, κατά την άποψή μου. Σας εύχομαι καλές εμπνεύσεις.

  3. Η μυστηριακή ατμόσφαιρα της βυζαντινής υμνογραφίας ως γλώσσα και αισθητική (Κασσιανή) δεν μπορεί παρά να εκφράζει την ψυχική αναζήτηση του κεκαθαρμένου έρωτα. Κατά βάθος υποκρύπτει τη διχαστική υπόσταση του υλικού και του πνευματικού, τα οποία δεν συμβιβάζονται στην εποχή μας, η οποία με τη σειρά της κυριαρχείται αποκλειστικά από τον ηδονικό υλισμό. Πραγματικά ΥΠΕΡΟΧΟ ποίημα. Καλό του ταξίδι. Σ.Β.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *