Φόρουμ

Home »  About »  More… »  Φόρουμ

Share

Welcome Guest 

Show/Hide Header

Welcome Guest, posting in this forum requires registration.





Pages: [1] 2
Author Topic: Τι είναι Δύναμις
iakovos
Administrator
Posts: 17
Permalink
Post Τι είναι Δύναμις
on: April 6, 2012, 23:13
Quote

Του Ιατρού Δημήτρη Καραλή

Αντικρίζοντας κάποτε ένας φίλος του Ισοκράτη ένα ψηλό νέο με μακριά και γεροδεμένα χέρια κοντά στο γυμναστήριο της αρχαίας αγοράς, εξέφρασε τον θαυμασμό του.

-Α…! αυτός είναι ότι πρέπει για να εξελιχθεί σε ιδανικός πυγμάχος με λιγάκι προπόνηση, λέει.
-Συμφωνώ, απαντά ο Ισοκράτης, αλλά μόνο όταν το στεφάνι της νίκης είναι πολύ ψιλά κρεμασμένο και κερδίζεται μόνο με το μπόι.

Παρατηρούμε στη φύση τα πανύψηλα και γεροδεμένα δένδρα ότι δεν αντέχουν τις σφοδρές καταιγίδες περισσότερο από τους μικρότερους θάμνους, αλλά ξεριζώνονται και κριματίζονται ευκολότερα πολλές φορές.
Το πιο γερό ξύλο στη φύση που δεν σπάζει τόσο εύκολα, είναι ένα θαμνώδες δεντράκι που λέγεται ‘κρανιά’ που καρποφορεί στις αρχές του χειμώνα τα νόστιμα κράνα του. Είναι περιζήτητο ξύλο για την κατασκευή της γκλίτσας των βοσκών, αλλά και έμπιστο αμυντικό όργανο όταν οι περιστάσεις το απαιτούν.

Στο βασίλειο των εντόμων, βλέπομε την ψείρα που είναι το μικροσκοπικότερο και το σιχαμερότερο παράσιτο στη φύση να αναστατώνει ολόκληρες κοινωνίες με την αποικιοκρατική του δεξιοτεχνία του.

Το υπερβολικό βάρος, αναφέρει ο γνωστός Γερμανός γιατρός ‘Louis Kuhne’, δεν είναι δείγμα δύναμης, αλλά σοβαρή και επικίνδυνη μεταβολική αρρώστια. Μπορεί το υπέρβαρο κορμί να φαίνεται δυνατότερο από το ισχνό, αλλά ποτέ δεν μπορεί να αντέξει την αρρώστια και την σκληρή δουλειά που παράγει δεύτερο. Η υγιή κορμοστασιά του λεπτοπελεκημένου ανθρώπου, είναι ευέλικτη σαν λυγαριά και ζηλευτή σαν το πανέμορφο κυπαρίσσι.

Η εντυπωσιακή δύναμη του υπερογκωμένου παλαιστή και πυγμάχου, οφείλεται μεσοπρόθεσμα στην έλξη της γης που έχει πάνω στον όγκο του κάθε αίνος. Έξω από τη γη στο διάστημα που δεν υπάρχει βαρύτητα, ο όγκος δεν μετρά καθόλου σαν δύναμη. Ακόμα και ολόκληρος ο Όλυμπος να συγκρουστεί με το μικροσκοπικό ψύλλο εκεί πάνω, δεν θα πονέσει ούτε και θα χύσει αίμα κανείς.

Θα σε «βαρέσω», εννοούμε την ιδιότητα της βαρύτητας που αντανακλά η γη πάνω σε κάθε όγκο της, αλλά ποτέ δεν αντιπροσωπεύει την εσωτερική δύναμη.
Τι είναι η δύναμις τότε;
Σίγουρα δεν είναι ζήτημα όγκου, ούτε αποτέλεσμα τροφής και υπερβολικής γυμναστικής, διότι όλα αυτά καταναλώνουν νευρική δύναμη για κίνηση, χώνευση και άσκηση, ιδικά όταν γίνεται κατάχρηση.
Κάθε γραμμάριο τροφή που καταναλώνομαι παραπάνω από ότι το σώμα μας χρειάζεται για τον αναβολισμό, σημαίνει απώλεια νευρικής ενέργειας και μεταβολικής ανωμαλίας ως συνέπεια.

Εάν αφαιρέσομε την παραπανίσια αυτή τροφή και την αντικαταστήσουμε με περισσότερη δημιουργική εργασία στη θέση της, τότε θα επωφεληθούμε διπλά στην υγεία και στην τσέπη μας ταυτόχρονα.

Η δύναμις δεν παράγεται με γεμάτο το στομάχι, ούτε και με την πολύχρονη άσκηση, αλλά αναπαράγεται στον ύπνο με τη αναζωογόνηση του οργανισμού και την αποκατάσταση της τέλειας αιματικής κυκλοφορίας.

Η κούραση ποτέ δεν υποδεικνύει τροφή αλλά πάντοτε ύπνο, κάθε βράδυ ανανεώνομε την δύναμή μας στη κρεβατοκάμαρα και όχι στην τραπεζαρία. Το πολύ φαΐ, λέγανε οι αρχαίοι πρόγονοι μας, όχι μόνο σπαταλάει χαράμι χρήματα και πολύτιμο χρόνο, αλλά καταστρέφει και την υγεία μας ταυτόχρονα. Η οκνιά έχει την προέλευσή της από τις καταχρήσεις και ειδικά τις κοιλιόδουλες συνήθειες.

Παρατηρούμε τους ενθουσιώδες και φανατικούς αθλητές να ξοδεύουν αρκετό χρόνο συχνά στα γυμναστήρια για να γίνουν γερόκορμοι, λένε. Φυσικά θα τρώνε πολύ όταν γυμνάζονται πολύ, αλλά ποιο είναι το όφελος; Αφού με λιγότερη γυμναστική και μέτρια τροφή, φτάνουν στον ίδιο σκοπό γρηγορότερα και υγιέστερα - γλιτώνοντας χρήματα, δύναμη, κούραση και νευρικό απόθεμα συνάμα.

Γνωρίζομε από πείρα ότι όταν οι μυς του σώματος είναι υπερβολικά αναπτυγμένοι, το μυαλό συνήθως παραμένει υποανάπτυκτο. Ποτέ δεν συναντάμε ανθρώπους με υπερβολικά και εξογκωμένα μπράτσα να είναι πνευματοδιανοητικά αξιοζήλευτοι. Συνήθως συμπεριφέρονται επιθετικά, τραχιά και βγάζουν το μεροκάματό τους παλεύοντας ή εργάζονται ως σωματοφύλακες σε διάφορα σωματεία.

Λέγεται μάλιστα πως όταν οι μυς των αρχαίων μας προγόνων άρχιζαν να εξογκώνονται υπερβολικά, χάνανε και τον λαμπρό πολιτισμό τους ταυτόχρονα. Παραβίασαν φαίνεται το ιερό τους γνωμικό ‘ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ’, που ίσως δείχνει να παρασύρθηκαν από τους τραχείς και πνευματικά αδιάφορους Ρωμαίους κατακτητές.

Η ικανότητα του ανθρώπου να εκτελεί καλά τις πράξεις του, προέρχεται από τέσσερα πράγματα:
1. Την καρδιά,
2. Τους πνεύμονες,
3. Το μυαλό
4. Και την ψυχή.

Η ψυχή δεν χρειάζεται καμιά τροφή απολύτως, το μυαλό σχεδόν μηδαμινή και η καρδιά με τους πνεύμονες τόση λίγη, που δεν χρειάζεται να την υπογραμμίσω ιδιαίτερα.
- Η φυσική δύναμη προέρχεται απ’ την τέλεια αναπνοή
- Η νοητική από το καθαρό μυαλό
- Και η πνευματική από την άφοβη ψυχή.

Ο άνθρωπος είναι τεράστιος ηλεκτρικός δυναμός και δεν χρειάζεται πολλά κάρβουνα σαν την ατμομηχανή για να κινηθεί, διότι παράγει μεγαλύτερη δύναμη και αντοχή όταν καταναλώνει λιγότερη και αγνότερη τροφή.

Χρειαζόμαστε καθαρό μυαλό, σταθερά νεύρα, ελαστικό κορμί και ψυχικό κουράγιο για να είμαστε ολοκληρωμένοι σαν ανθρώπινοι οργανισμοί. Κανένα από τα παραπάνω φυσικά χαρίσματα δεν πρέπει να μας απουσιάζουν εάν θέλουμε να προκόψομε στη ζωή. Δεν μπορεί να σκέφτεται βαθιά κανείς και να χαραμίζει την δύναμή του με χρονοβόρες δυσκόλως πέψεις και διάφορες ηδονιστικές καταχρήσεις ταυτόχρονα. Η οικονομία του νευρικού αποθέματος είναι περισσότερη αναγκαία από την χρηματική αποταμίευση.

Την απατηλή ψευδαίσθηση που νοιώθει λιγάκι πιο γερός κανείς μετά το φαγητό και από αλλά διεγερτικά τεχνάσματα, προέρχεται από την επιτάχυνση της αιματικής κυκλοφορίας να διώξει την περιττή ή και αφύσικη τροφή του. Γίνεται με λίγα λόγια αναγκαία σπατάλη νευρικής ενέργειας για να αποβάλει τον ανεπιθύμητο και επικίνδυνο εισέβαλε στο σώμα (ειδικότερα με οινοπνευματώδη ποτά).

Αυτοί είναι οι λόγοι που πλανάνε και οδηγούν πολλούς δυστυχείς ανθρώπους σε κοιλιόδουλη συνήθεια, αλκοολισμό, ναρκομανία, διάφορα διεγερτικά, τεμπελιά, χρεοκοπία και τελικά σε φυλακή και θάνατο.
Η ορθόδοξη Ιατρική, νομίζω, έχει ιερό χρέος να διαφωτίσει την ανθρωπότητα περισσότερο για να την απαλλάξει από τον τεράστιο κίνδυνο της υγιεινής του κατάρρευσης.

Το ότι η προληπτική Ιατρική είναι περισσότερο αποτελεσματική σαν θεραπεία και λιγότερο δαπανηρή από την φαρμακευτική, κανείς δεν το αμφιβάλει. Το Ιατρικό επάγγελμα θα ‘πρεπε να ‘ναι λειτούργημα στην ανθρωπότητα και όχι εμπόριο κρατώντας τον κοσμάκη μακριά από την υγιεινή του διαφώτιση.

Χρειαζόμαστε διαφωτιστικούς Γιατρούς που θα μοιράζουν γνώση παράλληλα με την όποια θεραπευτική τους προσφορά.

Η προσωρινή απατηλή ανακούφιση με τις φαρμακευτικές συνταγές και την αφαίρεση βιολογικών οργάνων χειρουργικά, δεν είναι διόλου ιδανική θεραπευτική λύση. Πλουτίζουν κυρίως τις φαρμακευτικές βιομηχανίες και τα προσωπικά τους αμπάρια.
Δημήτρης Καραλής
Hermanus – South Africa.

iakovos
Administrator
Posts: 17
Permalink
Post Re: Τι είναι Δύναμις
on: April 6, 2012, 23:30
Quote

Αγαπητέ Δημήτρη,
Τα άρθρα σου πάντα με διαφωτίζουν, είναι λογικά και μπορώ να τα καταλάβω όπως ο περισσότερος κόσμος. Έτσι σε συγχαίρω και εύχομαι να συνεχίσεις να μας διαφωτίζεις με την λογική σου σκέψη. Η δε τελευταία σου πρόταση έχει όλα τα λεφτά.

Αυτό που εγώ νομίζω ότι χρειάζεται η ανθρωπότητα να βρει κάποιον τρόπο να περιορίσει τις φαρμακοβιομηχανίες να μην επηρρεάζουν τους γιατρούς σήμερα και να τους αναγκάζουν να δίνουν συνταγές με φάρμακα τα οποία -

    δεν έχουν να κάνουν τόσο με την ασθένεια του ανθρώπου
    δεν προσφέρουν παρά προσωρινή ανακούφιση
    δεν βοηθούν μακροχρόνια τους ασθενείς
    πολλές φορές τους επιφέρουν παρενέργειες
    κοστίζουν πάρα πολύ
    είναι παράγωγα χημικών αντιδράσεων
    δεν συμβαδίζουν με τους νόμους της φύσης
    κύριο σκοπό έχουν να κάνουν μερικούς πλούσιους παρά να διορθώσουν σωματικές βλάβες

Κατά συνέπεια δεν ξέρω γιατί ο κόσμος, που θέλει να πιστεύει ότι έχει προοδεύσει σήμερα, δεν σκέφτεται σωστά να τα παραγκωνίσει; Νομίζω πως οι περισσότεροι άνθρωποι ευρισκόμενοι μπρος σε πόνο ή σοβαρή σωματική βλάβη που τους σταματάει από το να ευχαριστιούνται τη ζωή τους, τρέχουν σε μια σύντομη λύση άσχετα αν αυτή τους βοηθάει αποτελεσματικά και μακροχρόνια.

Θα ήθελα πολύ εδώ ν' ακούσω και τις γνώμες άλλων. :)

Ιάκωβος

iakovos
Administrator
Posts: 17
Permalink
Post Re: Τι είναι Δύναμις
on: April 8, 2012, 10:06
Quote

Φίλε Ιάκωβε,

Εξαιρετική και διαφωτιστική η παρατήρηση στον τομέα της θεραπείας και θα ‘ταν εξίσου ενδιαφέρουσα για τους αναγνώστες στη Διασπορική Στοά εάν την ευρύνομε λιγάκι περισσότερο.
Σωστά παρατήρησες ότι ο ασθενής κάτω από ενοχλητικούς πόνους, πανικοβάλεται και τρέχει να βρει κάποιον ειδικό να του απαλλάξει όσο το δυνατόν γρηγορότερα απ’ την σωματική του ενόχληση.
Παλιότερα η ανθρωπότητα πίστευε πως σε κάθε αρρώστια υπήρχε κάποιο κακό πνεύμα η δαιμόνιο που εισέρχονταν μέσα στο σώμα και δημιουργούσε πόνους με επικίνδυνες σωματικές δυσλειτουργίες
Έψαχναν να βρουν κάποιον ιδανικότερο (συνήθως ήταν κληρικοί ή βουντού) να διώξουν τα κακά δαιμόνια από μέσα του ώστε να γίνει πάλι καλά.

Όσο παράδοξο κι αν φαίνεται, η ίδια φιλοσοφία συνεχίζεται και σήμερα με μικρή διαφορά. Τα δαιμόνια και τα κακά πνεύματα δεν κυριαρχούν πια στις σκέψεις των γιατρών και ασθενών, αλλά τα αντικατέστησαν με κάτι διαφορετικό που το ονόμασαν ιός (ή virus Αγγλικά), και πρέπει να το σκοτώσουν ή να το διώξουν με ειδικό φάρμακο μέσα από το μπουκάλι. Στην πραγματικότητα κάθε οξεία αρρώστια είναι μια προσπάθεια αποτοξίνωσης του οργανισμού να θεραπεύσει διάφορες εσωτερικές φλογώσεις και να αποβάλει διάφορες τοξικές ουσίες.

Η Αγγλική λέξη disease προέρχεται απ’ την Ελληνική λέξη δις και την Αγγλική easy, που σημαίνει ότι δεν αισθάνομαι εύκολα (easy) και όχι ότι έχω κάποιο εξωγενή ιό που πρέπει να τον πολεμήσουμε με δηλητηριώδες φαρμακευτικές συνταγές.
To σώμα περιλαμβάνει δυο σπουδαίους βοηθητικούς συντρόφους: ο ένας είναι μια ομάδα βακτηριδίων που λέγονται οργανικά βακτηρίδια ή ενζυμα- και ανόργανα βακτηρίδια. Τα ενζυμα είναι καταλύτες των τροφών που τους προετοιμάζουν για απορρόφηση στον οργανισμό. Τα δε ανόργανα βακτηρίδια είναι για να διώχνουν όλες τις μεταβολικές ουσίες όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Τέλεια υγεία αποκτάται μόνον όταν υπάρχει ισοζύγιο μεταξύ των δυο βακτηριδίων.

Αυτά για σήμερα και τα ξανά λέμε σύντομα
Δημήτρης.

iakovos
Administrator
Posts: 17
Permalink
Post Re: Τι είναι Δύναμις
on: April 9, 2012, 19:39
Quote

Δημήτρη γεια σου,
Σ' ευχαριστώ για την διευκρίνηση. Αλλά θα ήθελα να σταθώ σε δυο σημεία που θίγεις.

    1. Στο σημείο του δαιμονίου. Διευκρίνησέ μου σε παρακαλώ τι είναι το δαιμόνιο. Μήπως απλά μια φαντασιοπληξία του ανθρώπου ή κάτι που πρέπει να φοβόμαστε;

    2. Σε πιο δαιμόνιο αναφερόταν ο Σωκράτης όταν έβγαζε τους λόγους του; Ήταν το ίδιο δαιμόνιο με το πιο πάνω, ή είχε αντίθετη σημασία για κείνον, ένας δηλαδή φανταστικός σύντροφος; Το δαιμόνιο ξέρουμε πως ο Σωκράτης το εμπιστευόταν και κείνο με τη σειρά του, έλεγε, του έδινε μαντικά σημάδια. Τελικά δε, αποτελούσε και το δεύτερο σκέλος της κατηγορίας κατά του Σωκράτη (ότι έσπειρε κοινά δαιμόνια) που έδρασε αποφασιστικά στη θανατική του καταδίκη (βλ. Απολογία 31d).

Σήμερα όταν μιλάμε για δαιμόνια στον πληθυντικό μιλάμε για κάτι φοβερό που βασανίζει τον άνθρωπο, όμως υπάρχουν και κοινά σημεία με το δαιμόνιο του Σωκράτη, εφόσον το σωκρατικό δαιμόνιο είναι μια μορφή θεϊκού οιωνού το οποίο βέβαια όχι μόνον δεν φόβιζε αλλά και βοηθούσε τον φιλόσοφο. (βλ. Ευθύφρων 3bc)

Ιάκωβος

anonymous
Newbie
Posts: 4
Permalink
Post Re: Τι είναι Δύναμις
on: April 10, 2012, 09:58
Quote

Φίλε Ιάκωβε,
Όπως και εσύ παρατήρησες υπάρχουν καλά δαιμόνια η ευδαιμόνια και κακά δαιμόνια η κακοδαιμόνια. Στην ουσία είναι διάφορες αιθέριες δυνάμεις που καθοδηγούν τον άνθρωπο ανάλογα με την πνευματοδιανοητική ανάπτυξη του κάθε ενός. Το νοητικό επίπεδο του κάθε ανθρώπου, έλκει και τον κατάλληλο πνευματικό καθοδηγητή του. Δεν το παρατήρησες όταν κάποιος είναι συχνά και υπερβολικά θυμωμένος τίποτε δεν πηγαίνει σωστά στη ζωή του; ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ; Απλά διότι με τέτοιες κακές σκέψεις ελκύει παρόμοιους κακούς καθοδηγητές η κακοδαιμόνια. Δίκαια το γνωστό αρχαίο ρητό έλεγε: «εν οργή μήτε τι λέγειν μήτε τι πράττει»
Τώρα τι είναι ακριβός το δαιμόνιο (που αργότερα με την εμφάνιση του χριστιανισμού αντικαταστάθηκε με την εβραϊκή λέξη ’Άγγελος’ εξ ου και γλωσσική του επέκταση αργότερα σε αγγελιοφόρος, αγγελία κτλ. Δαιμόνιο όπως ανέφερα και ποιο πάνω, είναι αιθέρια σώματα που επικοινωνούν μαζί μας μόνο με το εσωτερικό πνευματικό μας μάτι. Όσο υψηλοτέρα αναπτυσσόμαστε πνευματικά τόσο διαυγές είναι αυτά τα οι θεϊκά αιρούμενα σώματα . Ας μη ξεχνάμε ότι η ψυχή μας αναβαθμίζετε κατά διαστήματα σε ανώτερα επίπεδα, όταν βέβαια είμαστε νοητικά ανεκτοί και όχι εξαρτημένοι σε διάφορους σωτήρες. Εάν θυμάσαι τον Σωκράτη όταν πήγαινε στο Συμπόσιο του ποιητή Αγάθωνα, σταμάτησε μεσοστρατίς για αρκετή ώρα να αφουγκραστεί τη συμβολή του δαιμόνιου τη έπρεπε να πει για τον έρωτα στο συμπόσιο αργότερα.
Ιάκωβε, είμαστε όλοι μας μέρος της θεότητας, αλλά το λανθασμένο δρόμο που διαλέξαμε για επιβίωση και την ικανοποίηση των ζωικών μας αισθήσεων, ξεστρατίσαμε κάπως και «χάσαμε το μονοπάτι», που λέει και μεγάλος Ιταλός ποιητής Δάντη Αλγέρι.
Σε χαιρετώ και να έχεις υπέροχες πασχαλινές γιορτές
Δημήτρης

ΥΓ - Σου στέλνω και μερικές συμπληρωματικές πληροφορίες γύρω στο θέμα των δαιμόνιων οι αγγέλλων. Δυστυχώς αυτή η λέξη παρανοήθηκε και παρεξηγήθηκε πάρα πολύ απ’ τη μεγαλύτερη κοινωνική μάζα.
Ένας γνωστός και παμπάλαιος τρόπος να γνωρίσει κανείς αυτά τα αιθέρια σώματα είναι ο περιορισμός κάθε υπερβολής και ιδανικότερα την κοιλιοδουλεία. Μεγάλη πνευματικοί ηγέτες κατέφυγαν στη πνευματική νηστεία για το σκοπό αυτό όπως ο Βούδας-Μωυσής-Χριστός και αρκετοί άλλοι.
Όλες οι θρησκείες έχουν εφαρμόσει διαχρονικά το θεσμό της νηστείας για πνευματικούς σκοπούς :
Οι μωαμεθανοί το ραμαζάνι- οι εβραίοι το pass over – οι ορθόδοξοι χριστιανοί τη τεσσαρακοστή(σαράντα μέρες νηστεία) η πεντηκοστή(πενήντα μέρες νηστεία) και ούτω κάθε εξής. Οι γνωστές μας απόκριες-σημαινουν την αποχή του κρέατος για σωματική κάθαρση η αποτοξίνωση και περισσότερη ψυχική και πνευματική ελευθερία
Διάβασε σε παρακαλώ παρακάτω τι βρήκε , τι είδε κα τι ι άκουσε μάσα απ’ την νηστεία του ένας μεγάλος αγγλόφωνος στοχαστής.

-Today as I write this chapter, I am beginning another fast.
I may eat again next week –perhaps not the week after-certainly not while the cry of my Soul for truth can still the call of my body for food.
My brain is clouded, my body irritated; these conditions usually marking the first days of a fast.
But my heart is light, my Soul radiantly happy. Already angels voices woo me from a distance. Symphonies no ear can sense, visions no eye can bear, eternities of glory no ear can attain; a rapturous blending with the Spirit Source of worlds and stars and solar systems; IS THIS NOT WORTH MORE THAN A MORCEL OF FOOD ON THE TIP OF THE TONGUE?

Θυμάσαι όταν πριν λίγες μέρες σου είχα στείλει ένα μικρό γνωμικό περί υγείας και ψυχικής ανάπτυξης.
Θά ‘θελα να προσθέσω και ένα ακόμη μικρούτσικο τώρα:
«Ότι μας κάνει αφύσικους στη ζωή, μας κάνει συγχρόνως και πνευματικά λιγότερο ικανούς»
Γεια χαρά
Δημήτρης

iakovos
Administrator
Posts: 17
Permalink
Post Re: Τι είναι Δύναμις
on: April 22, 2012, 09:44
Quote

Εάν εννοείς άθρησκους τους αδογμάτιστους συνανθρώπου μας, δηλαδή αυτούς που δεν εξαρτώνται σε κάποια εξωγενή θρησκευτική δύναμη η προσωπικότητα για τη μεταφυσική τους λύτρωση, άλλα πιστεύουν ότι είναι οι ίδιοι υπεύθυνοι για τη μετέπειτα σωτήρια τους, συμφωνώ μάζί σου.

Εάν όμως πιστεύεις ότι δεν υπάρχει καμιά συνέχεια μετά το θάνατο, όπως πίστευαν οι Δημόκριτος και Επίκουρος, ότι είμαστε απλώς μικροσκοπικά άτομα που διαλύονται τελείως μετά το θάνατο χωρίς καμιά συνέχεια, τότε έχω διαφορετική αντίληψη

Ο Ηράκλειος, Σωκράτης, Πλάτωνας, Πλούταρχος, Πλωτίνος, Χριστός κι άλλοι στοχαστές, μέσα από τη δική τους εμπειρία, δίδασκαν με σιγουριά ότι ο άνθρωπος συνεχίζει να υπάρχει και μετά το θάνατο.

Επέτρεψε μου να επαναλάβω περιληπτικά ορισμένες Σωκρατικές απόψεις γύρω απ’ τη αθανασία της ψυχής.

Όλα τα φαινόμενα γύρω μας είναι διπλά και προέρχονται από κάποιο άλλο, γυρίζοντας κυκλικά χωρίς να εξαφανίζονται:

1.Επί παραδείγματι: ο πάγος προϋπήρχε σε ρευστό νερό- το νερό προϋπήρχε σε ατμό- και ο ατμός πάλη πίσω σε νερό, δηλαδή τίποτα δε χάθηκε απλώς μεταμορφώθηκε στο κύκλωμα που διένυσε.

2. Η διαστολή της καρδιάς έχει δίδυμο την συστολή- η εισπνοή την εκπνοή- η κούραση την ανάπαυση-ο ύπνος το ξύπνημα-η νύχτα την ημέρα, δηλαδή το ένα δεν μπορεί να υπάρξει μόνο του χωρίς το άλλο.

Με άλλα λόγια, δεν μπορεί κάποιος να κοιμάται αιώνια (σαν το αρχαίο ενδύμιο), αλλά να επανέρχεται στην εγρήγορση μετά από μερικές ώρες.

Όταν τρέχουμε τι κάναμε πριν;
φυσικά θα ήμασταν στάσιμοι ή περπατούσαμε αργά
όταν ψηλώνομε τι ήμασταν πριν;
φυσικά κοντότεροι

Όλα έρχονται από κάπου και καταλήγουν κάπου αλλού , λέει ο Αναξαγόρας. Και εφόσον όλα έχουν το δίδυμο αντίθετο, τότε ας προχωρήσουμε λιγάκι παραπέρα.

Ποιο είναι το αντίθετο της ζωής;
Φυσικά το θάνατο θα απαντήσουμε.
Και ποιο είναι το αντίθετο του θανάτου;
Φυσικά η ζωή θα απαντήσουμε
Άρα υπάρχει ζωή μετά το θάνατο, δεν είναι έτσι;
Βλέπομαι ότι όλα έχουν το αντίθετο δίδυμο,

Είναι αδιανόητο η ζωή μας να τελειώνει με το θάνατο χωρίς συνέχεια, διότι τότε όλα γύρο μας μαζί και το ατέλειωτο σύμπαν δεν είχαν κανένα νόημα.

Το μόνο ατυχή γεγονός είναι όταν κάποιοι που δεν αναπτύχτηκαν πνευματοδιανοητικά, δεν αντιλήφτηκαν τη ψυχική τους αθανασία και αμφιβάλλουν την ύπαρξή της.

Τότε δικαιολογημένα θα φοβούνται το θάνατο υπερβολικά

Αυτά έχω να πω για σήμερα

Σε χαιρετώ

Δημήτρης Καραλής

anonymous
Newbie
Posts: 4
Permalink
Post Re: Τι είναι Δύναμις
on: April 29, 2012, 17:42
Quote

Δημήτρη γεια σου,
Σε όλα αυτά που σημείωσες εδώ συμφωνώ μαζί σου εκτός από ένα. Στο σημείο που γράφεις...

Ποιο είναι το αντίθετο της ζωής;
Φυσικά το θάνατο θα απαντήσουμε.
Και ποιο είναι το αντίθετο του θανάτου;
Φυσικά η ζωή θα απαντήσουμε
Άρα υπάρχει ζωή μετά το θάνατο, δεν είναι έτσι;
Βλέπομαι ότι όλα έχουν το αντίθετο δίδυμο,

Το αντίθετο της ζωής είναι ο θάνατος, όμως δεν μπορούμε κατά τον ίδιο τρόπο να συμπεράνουμε ότι υπάρχει ζωή και μετά θάνατο. Αυτό που μπορούμε να συμπεράνουμε είναι πως ότι έχει ζωή σήμερα ή θα έχει ζωή στο μέλλον κάποτε πεθαίνει.
Η φύση είναι ένα σύνολο δημιουργίας και αυτοαναπαραγώμενης /αυτοσυντήρητης ζωής και αποτελείται από διάφορα μέλη τα οποία για να διατηρήσουν τη φύση εν ζωή γεννιούνται και πεθαίνουν. Αν δεν πεθάνουν δεν αναπαράγεται η φύση, δεν ζει, δεν διαιωνίζεται. Με τον τρόπο όμως που εξελίσεται το σύμπαν ακόμη και η φύση ίσως κάποτε αλλάξει εντελώς μορφή, μέσα στο χρόνο και στο διάστημα. Αυτό που θα φέρει την αλλαγή μετά από εκατομμύρια χρόνια πιστεύω είναι η βαρύτητα.

Ας πάρουμε για παράδειγμα το σώμα μας. Το ανθρώπινο σώμα αποτελείται από μέλη τα οποία κάνουν κάποια εργασία. Τα μέλη αυτά αποτελούνται από κύτταρα τα οποία αναπαράγονται. Δηλαδή μερικά πεθαίνουν και άλλα γεννιούνται. Όταν ένα κύτταρο πεθάνει δεν μπορεί πλέον να έχει συμβολή στην εξέλιξη του ανθρώπου ούτε και να ξαναέρθει στη ζωή.

Όταν είμαστε σε μικρή ηλικία περισσότερα κύτταρα γεννιούνται παρά πεθαίνουν κι έτσι οργανισμός μας αναπτύσεται και δημιουργεί επιδεξιότητες. Δεν είμαι γιατρός αλλά έχω αντιληφθεί μερικά πράγματα. Μετά τη μέση ηλικία όμως στον άνθρωπο (και σε όλα τα ζώα και φυτά) πεθαίνουν περισσότερα κύτταρα από όσα γεννιούνται. Έτσι συνεχώς γηράσκουμε και εξαφανιζόμαστε.

Όπως τα δικά μας κύτταρα έτσι είναι και η φύση (πιστεύω) η οποία χρειάζεται το θάνατο όπως χρειάζεται και τη ζωή για να υπάρχει. Απλά εμείς πρέπει να καταλάβουμε ότι όσο βρισκόμαστε εν ζωή θα πρέπει να είμαστε όσο πιο χρήσιμοι και πιο καλοί στο περιβάλλον μας γίνεται όχι μόνο για να έχουμε εμείς μακροζωϊα και ηρεμία αλλά για να έχει και η φύση μακροζωϊα. Υπάρχει πιθανότητα να παραμείνει η μνήμη μας (όχι το σώμα μας) στη θύμηση των υπολοίπων οι οποίοι θα ζήσουν και θα ευδαιμονήσουν επειδή υπήρχαμε εμείς, στα αποτελέσματα των πράξεών μας και στα διδάγματα των μαθητών μας. Όλοι μαθαίνουμε συνεχώς, ο ένας από τον άλλο. Κι έχει μεγάλη σημασία η παιδεία που δεν γίνεται σήμερα στα περισσότερα εκπαιδευτικά ιδρύματα και κατ' αυτό τον τρόπο ο άνθρωπος δίχως την κατάλληλη κοινωνική μόρφωση βλάπτει τον εαυτό του, τη φύση και τους γύρω του.

Πρέπει να διδάσκεται στις σχολές του κόσμου ο τρόπος με τον οποίο θα θέλουμε από μόνοι μας να κάνουμε το καλό στη φύση και στον άνθρωπο, όχι απλά ο τρόπος πώς να κερδοσκοπούμε. Κι αν διδαχτούμε πώς να κερδοσκοπούμε θα πρέπει να μάθουμε να γίνεται αυτό προς το καλό του συνόλου κι όχι της μονάδας. Εκεί είναι ένα σημείο που κάνουμε λάθος. Το ότι προσβλέπουμε στην προσωπική ευημερία και αγνοούμε τους γύρω.

Ποιο το όφελος να ευημερούμε εμείς και οι υπόλοιποι γύρω να υποσιτίζονται και να υποφέρουν; Γι' αυτό ποτέ δεν πιστεύω ότι πρέπει η μονάδα να βραβεύεται πριν το θάνατο. "Μηδένα προ του τέλους..." - Ο θάνατος είναι η ολοκλήρωση της αποστολής μας. Γι' αυτό η φύση μας έφερε εδώ (ή ο θεός) για να εκτελέσουμε την αποστολή μας και ο κύκλος κλείνει με το θάνατο.

Αν μάθουμε ότι κάνοντας το εναρμονισμένο με τη φύση και τους κανόνες της καλό, θα έχουμε καλύτερη και πιο μακροχρόνια ζωή σε ηρεμία με τα πάντα γύρω μας. Αν μάθουμε να εναρμονιζόμαστε με τη φύση ακολουθώντας την στα κελεύσματα που μας ωθεί τότε μόνον θα καταλάβουμε το ότι εφόσον κάποια μέρα θα φύγουμε δίχως σωματική επιστροφή, θα έχουμε όμως αφομοιωθεί μέσα στη φύση ενώ οι πράξεις μας ίσως επιδρούν θετικά ακόμη στους υπολοίπους μετά το θάνατό μας, άρα εμείς μέσω των έργων μας θα υπάρχουμε.

Μόνον αυτή την έννοια της ύπαρξής μας μπορώ να κατανοήσω.

Αυτή είναι η απάντησή μου για σήμερα.

Ιάκωβος

anonymous
Newbie
Posts: 4
Permalink
Post Re: Τι είναι Δύναμις
on: April 30, 2012, 10:09
Quote

Φίλε Ιάκωβε

Ευχαριστώ που απάντησες υπομονετικά στις σκέψεις μου, ανοίγοντας ταυτόχρονα και μεγαλύτερο πεδίο διαλογισμού αναμεταξύ μας. Προτού απαντήσω με τις δικές μου γνώμες πάνω στο θέμα της ψυχικής αθανασίας, θα ‘θελα να συγχαρώ το φλογερό σου πάθος για την διαφύλαξη του φυσικού περιβάλλοντος, που πάντοτε το είχες παρατήρησα, εάν δεν κάνω λάθος. Φυσικά τόσο εγώ όσο και η υπόλοιπη κοινωνία συμφωνεί μαζί σου. Άλλωστε ποιος δεν θέλει να ζει σε ‘να καθαρό και παραδεισένιο ευχάριστο περιβάλλον. Συνεπώς όλοι μας πρέπει να προσπαθήσουμε τη διατήρηση του πλανήτη μας σε άρτια φυσική κατάσταση.

Αλλά εμείς ανοίξαμε ένα άλλο θέμα μαζί μας που ενδιαφέρει κάθε συνάνθρωπό μας, αφού όλοι μας θα το αντιμετωπιστούμε μια μέρα στη ζωή, δηλαδή εάν υπάρχει ψυχή και εάν είναι η όχι αθάνατη. Στη πρώτη σου παρατήρηση επισημάνεις πως «η φύση είναι ένα σύνολο δημιουργίας και αυτοαναπαραγώμενης /αυτοσυντήρητης ζωής και αποτελείτε από διάφορα μέλη τα οποία για να διατηρήσουν τη φύση εν ζωή γεννιούνται και πεθαίνουν. Αν δεν πεθαίνουν δεν αναπαράγεται η φύση, δεν ζει, δεν διαιωνίζεται».
Μα βέβαια έχεις δίκαιο ότι η φύση γεννιέται και πεθαίνει ώστε να αναπαράγεται , αλλά εμείς τώρα μιλάμε για κάποια άλλη αφηρημένη ουσία χωρίς φυσικά όργανα, και που χρησιμοποιεί τα φυσικά μας όργανα (μάτια, αυτιά, χέρια, πόδια, αφή, όσφρηση φωνή και νου) για να εκφραστεί, όπως ποίηση, φιλοσοφία, μουσική, ζωγραφική, γλυπτική, νικήσει, αγαπήσει και να μας πείθει αναμφίβολα για την αιώνια της ύπαρξη αυτή λέγετε ΨΥΧΗ. Την ψυχή δεν την γέννησε κανείς, δεν πεθαίνει, δεν δημιουργήθηκε από κανέναν. Αγέννητη και αιώνια είναι, δεν σφαγιάζεται όταν το σώμα σφάζεται. Η ψυχή δεν κερδίζει τίποτε με τη σχολική γνώση, ούτε με τον ακαδημαϊκό σκεπτικισμό αλλά μόνη της φανερώνει τη σοφία, όταν δεν είμαστε προσκολλώμενοι στις ζωικές αισθήσεις μας υπερβολικά. Υπάρχουν δυο τρόποι διαβιώσεως στη ζωή που μας οδηγούν σε διαφορετικούς κόσμους.
1. Είναι ο κατά εξοχήν ο δρόμος της ηδονής που τελειώνει κάποτε.
2. Και ο δρόμος της αλήθειας που ποτέ δεν τελειώνει.

Αναφέρεις ότι τα κύτταρα πεθαίνουν και άλλα καινούργια κύτταρα γεννιούνται στη θέση τους για διατηρηθεί εν ζωή το σώμα μας. Μα τι σχέση έχει το σώμα εάν διατηρηθεί 100 ή 1000 χρόνια; Το σώμα είναι ένα όχημα της ψυχής να τη βοηθά στη γήινη αποστολή της. Ο Χρηστός έζησε μόνο 30 χρόνια αλλά η ψυχική του διαδρομή επηρεάζει την ανθρωπότητα ακόμα. Οι ηλίθιοι έχουν καλή πέψη και να ζουν πολλά χρόνια; Τι πρόσφεραν άραγε στην κοινωνία αυτοί οι άγουροι χαρακτήρες; Όσο περισσότερη ευωδιά ορισμένα λουλούδια έχουν, τόσο λιγότερο ζουν. Ενώ αυτά που δεν μυρίζουν καθόλου ζουν πολύ περισσότερο.

Πρόσεξες το μεταξοσκώληκα που μεταμορφώνεται σε πεταλούδα χωρίς να αλλάζει την εσωτερική του ουσία; Όλα στη φύση μας διδάσκουν ότι εξελίσσονται ανοδικά χωρίς να πεθαίνει η κεντρική τους ουσία, ΨΥΧΗ.

Μην ξεχνάς ότι η λατινική λέξη “animal” meaning SOUL –ΨΥΧΗ.

Σε Παρακαλώ αγόρασε το βιβλίο του Πλάτωνα ‘οι τελευταίες μέρες του Σωκράτη και διάβασε προσεκτικά το διάλογο ΦΑΙΔΩΝ – Αλλά μην κουραστείς αρχικά, πριν διαβάσεις 10-25 σελίδες. Εάν ο διάλογος του Φαίδωνα δεν σε αφυπνίσει ψυχικά, κανείς άλλος δεν μπορεί να σε προσφέρει περισσότερα.

χαιρετώ ο φίλος σου Δημήτρης

iakovos
Administrator
Posts: 17
Permalink
Post Re: Τι είναι Δύναμις
on: April 30, 2012, 14:28
Quote

Αγαπητέ μου Δημήτρη,

Δεν ξέρεις πόσο μου αρέσει αυτός ο διάλογος. Πού θα βρει η ψυχή μου περισσότερη αγαλίαση και ηρεμία εκτός παρόμοιου διαλόγου με ανθρώπους που έχουν μελετήσει σωστά τους αρχαίους μας προγόνους και ιδιαίτερα τον Πλάτωνα.

Σου υπόσχομαι ότι έχω διαβάσει τον Φαίδωνα του Πλάτωνος στην Ελληνική και στην Αγγλική. Και στην μεταπήδηση της γλώσσας από τη μια στην άλλη βρήκα την ανυπαρξία της Αγγλικής σε μερικές λέξεις όπως τη λέξη ‘καλός’ και την έννοιά της στην αρχαία μας γραμματεία.

Αυτές τις μέρες όμως χρειάστηκε να τα ξεσκονίσω και πάλι εκείνα που είχα διαβάσει. Έμενα εντελώς ικανοποιημένος με την ανάγνωση κάθε φορά, εκτός από κάποιο βασικό σημείο που δεν συμφωνώ, όχι επειδή είμαι λογικότερος, ή ότι θέλω να αντιτίθεμαι, απλά όμως γιατί δεν καταλαβαίνω αυτό το βασικό σημείο στο οποίο στηρίζει ο Πλάτωνας όλη τη θεωρία του περί ψυχής.

Συνάμα έχω και τον φίλο μου τον Νίτσε που φωνασκεί συνέχεια και μετά το θάνατό του, ότι μετά τον Επίκουρο η φιλοσοφία δεν έχει προχωρήσει ούτε βήμα... και μάλιστα σε μερικά σημεία είμαστε χιλιάδες χρόνια πίσω λέει ο Νίτσε. Για να σου πώ όμως της αλήθεια Δημόκριτο δεν έχω διαβάσει σχεδόν καθόλου και εσύ που γνωρίζεις τα αποφθέγματα του Δημόκριτου θα είναι καλά να με διαφωτίσεις. Ίσως θα πρέπει όμως εγώ να πάρω τα ηνία στα χέρια μου και να τον πιάσω πρώτο χέρι. Η ζωή είναι τόσο μικρή όσο δεν σου αρκεί για να διαβάσεις όλους τους φιλοσόφους. Αν είχαμε αρκετό χρόνο να τους διαβάσουμε όλους και να τους μελετήσουμε για να τους κατανοήσουμε (όχι απλά να τους περάσουμε ένα χέρι) τότε ίσως είχαμε διαφορετικές απόψεις.

Ο Επίκουρος στο λόγο του σημείωσε ότι «όσο υπάρχουμε εμείς ο θάνατος είναι απών, κι όταν ο θάνατος είναι παρών δεν υπάρχουμε εμείς» οπότε γιατί να φοβόμαστε το θάνατο; Είναι μια προσέγγιση που με βλέπει απόλυτα σύμφωνο και θα εξηγήσω τους λόγους πιο κάτω.

Αρχικά θα πρέπει να πω ότι ο Πλάτωνας ( ίσως ο μεγαλύτερος φιλόσοφος όλων των εποχών ) κυρίως μιλάει με επιχειρήματα μέσα από μύθους (με την αρχαία έννοια του μύθου). Στον Φαίδωνα χρησιμοποιεί επιχειρήματα ανάμνησης, αντιθέτων, αίσθησης, νόησης, και αόρατες οντότητες. Πιο συγκεκριμένα μιλάει για το κακό της αυτοκτονίας βάζοντας τα λόγια του στο στόμα του Σωκράτη, μιλάει για τα αντίθετα τα οποία ανέφερες κι εσύ, με τα οποία αποδεικνύεται ότι δεν μπορεί να υπάρχει κάτι δίχως το αντίθετό του, λογισμούς που με βρίσκουν απόλυτα ικανοποιημένο και σύμφωνο.

Εκεί όμως που τολμώ να διαφωνίσω είναι στο σημείο που μιλάει για την κυκλική τροχιά του γίγνεσθε. Δηλαδή ότι οι ψυχές ποτέ δεν γεννιούνται, προϋπάρχουν και μπαίνουν στο σώμα με τη γέννηση του σώματος. Μετά δε την αποχώρηση της ψυχής από το σώμα, η ψυχή συνεχίζει τον άυλο βίο της μέχρι να μπει σε άλλο σώμα. Δηλαδή μιλάει για την μετεμψύχωση. Και στην μετεμψύχωση μπορεί η ψυχή να μπει σε κάποιο γάϊδαρο αντί σε ανθρώπινο σώμα. Άρα μπορούμε να συμπεράνουμε ότι και ο γάιδαρος έχει ψυχή.

Για μένα το τελευταίο αυτό επιχείρημα ανήκει στην κατηγορία του ψευδο-ορθολογισμού. Δεν ξέρω αν διάβασες τον Νίτσε στο «Τάδε έφη Ζαρατούστρα» και στον "Αντίχρηστο" όμως ο Νίτσε, όπως λέω και πιο πάνω, είναι κατηγορηματικός ενάντια σ’ αυτή τη λογική. Συνάμα δε και ο Επίκουρος στα περί ψυχής.

Ας δούμε όμως τη δική μου λογική που απορρέει από τη φιλοσοφία των δυο προαναφερθέντων φιλοσόφων από τους οποίους πιο ρεαλιστές δεν έχω βρει, κι ας μην μπω στον πειρασμό να μιλήσω για το εμπόριο που γίνεται σήμερα στον κόσμο της σωτηρίας της ψυχής. Εμπόριο που απορρέει από το πάθος του ανθρώπου για ισχύ επί των άλλων όντων τριγύρω.

Για να υπάρχει η ψυχή και να μη γεννιέται με το σώμα θα πρέπει ή να υπάρχει κάποιο απόθεμα ψυχών, κάποια αποθήκη όπου υπάρχουν και κάθε τόσο που γεννιέται ένας άνθρωπος μπαίνουν στο σώμα του, είτε να μην υπάρχει απόθεμα και να γεννιέται με το σώμα. Αν πάρουμε την πρώτη εκδοχή ότι υπάρχει απόθεμα ψυχών κάπου, θα πρέπει επίσης να συμφωνήσουμε ότι οι ψυχές αυτές είναι δισεκατομμύρια ίσως και τρισεκατομμύρια και κάθε τόσο εμφανίζονται σ’ ένα σώμα. Διότι στην πρωτόγονη φάση του ο άνθρωπος (πριν 10 χιλιάδες και πλέον χρόνια) δεν υπήρχαν στον πλανήτη ολόκληρο πάνω από ένα εκατομμύριο ψυχές. Σήμερα έχουμε περισσότερες από επτά δισεκατομμύρια. Από που ήρθαν αυτές οι επιπλέον ψυχές; Και ακόμη περισσότερο στο μέλλον οι ψυχές των ανθρώπων θα πολλαπλασιαστούν μέχρι που η γη δεν θα μπορεί να τις κρατήσει και θα μεταναστεύσουν σε άλλους πλανήτες με τη βοήθεια της τεχνολογίας, άρα θα μετοικήσουν και μπορούν να υπάρχουν τρισεκατομμύρια σε πολλούς πλανήτες του σύμπαντος. Επομένως από πού θα έρθουν όλες αυτές οι ψυχές; Από τα αποθέματα; Αν είναι έτσι τότε θα πρέπει να δεχτούμε και ότι υπάρχει απεριόριστος αριθμός ψυχών κάπου. Πράγμα το οποίο δεν μπορώ να φανταστώ ως αληθινό.

Ας πάρουμε και λίγο τον Όμηρο. Στην Ομηρική αντίληψη, τα ψυχικά φαινόμενα οφείλονται στο θυμό, που βρίσκεται στην καρδιά του ανθρώπου (ήτορ) ή το διάφραγμα. Παράλληλα με το θυμό υπάρχει και η ψυχή που είναι η πνευματική υπόσταση του ανθρώπου και δεν είναι ύλη, δεν μεταβάλλεται υλικά, αλλά πνευματικά, δεν ανήκει σε κάποιο όργανο του ανθρώπου. Με το θάνατο η ψυχή πηγαίνει στον Άδη, σύμφωνα με τον Όμηρο. Όταν ο Οδυσσέας κατέβηκε στον Άδη και εκεί συνάντησε τον πεθαμένο πλέον Αχιλλέα τον ρώτησε αν του άρεσε εκεί που βρισκόταν. Ο Αχιλλέας τότε του απάντησε ότι θα προτιμούσε να είναι ο έσχατος πάνω στη γη, παρά ο πρώτος στον Άδη. Με την απάντηση του Αχιλλέα αυτή ο Όμηρος θέλει να μας πει ότι ξεχάστε τα μετά θάνατον.

Τα περί προϋπάρξεως της ψυχής ξεκίνησαν από τον Πλάτωνα και δεν είμαστε σίγουροι αν έχουν να κάνουν με την πεποίθηση κατ’ ακρίβεια του Σωκράτη ο οποίος δεν έγραψε τίποτε. Ο Πλάτων όπως προείπα, χρησιμοποίησε το μύθο γιατί αυτό διδάχτηκε από το Σωκράτη όπως φαίνεται, αλλά είναι σίγουρο σχεδόν ότι έβαλε και δικές του πεποιθήσεις μέσα στις ρήσεις του μεγάλου φιλοσόφου και δασκάλου του. Μετά τον Πλάτωνα ο Φίλων, ο Ωριγένης, ο Νεμέσιος και άλλοι αναμασούσαν τα ίδια λόγια του Πλάτωνα περί ψυχής. Μετά απ’ αυτές τις εξελίξεις γεννήθηκε και η θεωρία περί παραδείσου και κόλασης του Χριστιανισμού.

Θα ήθελα να προχωρήσω εδώ και παραπέρα, όμως δεν με επιτρέπουν τα όρια χρόνου που έχω στη διάθεσή μου κι επέτρεψέ μου να σταματήσω εδώ ίσως και λίγο απότομα. Δεν μου επιτρέπει και η λογική να σπαταλώ την ώρα μου μιλώντας για πράγματα που έχουν ήδη ειπωθεί από προγενέστερους. Κι επειδή δεν έχω κάτι νέο να πω, θεωρώ τον εαυτό μου έσχατο των εσχάτων, θεωρώ τον εαυτό μου σαν έναν παπαγάλο που του λένε να πει κάτι και το επαναλαμβάνει. Άρα γίνομαι ακόμη πιο αμαθής με το ν’ αναμασώ τον λόγο των σοφών μας προγόνων διότι δεν χρησιμοποιώ το χρόνο μου για δημιουργική σκέψη.

Σ’ ευχαριστώ όμως που μου δίνεις την ευκαιρία να εκφραστώ αποκομίζοντας ευχαρίστηση γι' αυτό που κάνω και δηλώνω πως τώρα πλέον δεν φοβάμαι την εξέλιξη του θανάτου γιατί την έχω αντιληφθεί νομίζω. Στο τέλος όμως δεν κάνει διαφορά αν φοβάμαι ή όχι, ο θάνατος θα επέλθει άσχετα, οπότε γιατί να βασανίζω τον εαυτό μου με τις ανθρώπινες αδυναμίες μου (γι’ αυτές μιλάει και ο Σωκράτης λέγοντας πολύ σωστά ότι δεν πρέπει σ’ αυτές να βασιζόμαστε). Αφήνω λοιπόν εκείνους που φοβούνται το θάνατο να φοβηθούν λίγο παραπάνω και για μένα... :)

Ιάκωβος με αγάπη και φιλία

anonymous
Newbie
Posts: 4
Permalink
Post Re: Τι είναι Δύναμις
on: May 1, 2012, 08:52
Quote

Φίλε Ιάκωβε χαίρε,

Και μένα ευφραίνεται η ψυχή μου όταν κουβεντιάζομαι φιλοσοφικά και ιδικά για τα αίτια της ζωής και για πού μας τραβάει μεταφυσικά.

Το ίδιο παρατήρησα και εγώ διαβάζοντας το Φαίδωνα στην Αγγλική γλώσσα με πολλές λεξικές ανακρίβειες. Επόμενο ήταν η αδυναμία τους να βρουν κατάλληλη λέξη στη μητρική τους γλώσσα που να εκφράζει την αντίστοιχη Ελληνική με ακρίβεια.

Ας μη ξεχνάμε όμως ότι η Ελληνική γλώσσα αποτελείτε από επτά (7)εκατομμύρια κλινόμενες λέξεις, ενώ η Αγγλική έχει μόλις 498.000 χιλιάδες λέξεις. Στη Ολλανδία που έζησα, έλεγαν πάντα όταν δεν έβρισκαν τη κατάλληλη λέξη για να εκφραστούν ότι:

«Οι Έλληνες έχουν την κατάλληλη λέξη να ονομάσουν αυτά που εμείς δεν μπορούμε να πούμε».
Είναι γιγάντια η γλώσσα μας!! Ιάκωβε, που πολλοί λίγοι την κατάλαβαν βαθιά.

Δυστυχώς όμως εγώ εγκατέλειψα την Ελλάδα πολύ μικρός και δεν πρόφτασα να τη καλλιεργήσω ικανοποιητικά, και παρέμεινα γλωσσικά ασπούδαστος κάπως σαν το Μακρυγιάννη και το Ζορμπά του Νίκου Καζαντζάκη. Προσπαθώ όμως να τη καλυτερέψω στα γεράματα.

Το Φρειδερίκο Νίτσε το ξεκοκάλισα και εγώ στα νεανικά μου χρόνια, τότε που πολλοί νέοι τρελαίνονται να διαβάζουν Νίτσε. Zαρατούστρα, Αντίχριστος, Πάνω από το καλό και το κακό, Δύναμη θελήσεως, Ιδού ο άνθρωπος, ήταν μόνιμα στο μαξιλάρι μου. Ωριμάζοντας αγάλι, αγάλι όμως, άρχισα να τον εγκαταλείπω διότι ήμουν πολύ Έλληνας στις σκέψεις μου και αυτός πολύ Γερμανός.
Μιλούσε πάντα επιθετικά με κάποια ποιητική και βαθύστοχη γλώσσα, και του άρεσε να φιλοσοφεί με το σφυρί στο χέρι, όπως έλεγε.

Δεν είχε τη Πλατωνική γλυκιά ωριμότητα, ούτε και νοιάζονταν για το επίπεδο του κάθε αναγνώστη, αλλά επιτίθονταν άγαρμπα σε όλους. Έλεγε περήφανα ότι ήταν οπαδός του μεθύστακα Διόνυσου και επίκρινε δριμύτατα ακόμα Όμηρο, Σωκράτη, Πλάτωνα και Πυθαγόρα..

Οι Γερμανοί τον αποκαλούσαν μηδενιστή και οι Χριστιανολάτρες έγραψαν ένα ψευδοβιβλίο μετά το θάνατό του «Ότι δήθεν μετανόησε που δεν έγινε Χριστιανός». Συνηθισμένο βρωμερό φαινόμενο που διακατέχονται συνήθως οι δογματολάτρες.

Ο Επίκουρος που τόσο πολύ θαύμαζε και υμνούσε ο Νίτσε, ήταν συνεχιστής του Δημόκριτου όπου πίστευε ότι ο άνθρωπος αποτελείται από άτομα τα οποία διαλύονται εντελώς μετά το θάνατο.
Δεν είχε κατανοήσει διόλου ότι το σώμα διαλύετε όπως όλοι οι ζωικοί οργανισμοί στη φύση, αλλά η ψυχή δεν έχει τίποτα γήινο για αποσύνθεση. Δίδασκε στο φημισμένο κήπο του ότι η γαστρονομική και ηδονιστική απόλαυση είναι η μοναδική αλήθεια, δηλαδή σαν τα κατώτερα κτήνη. Ακόμα και σήμερα διασώζεται η Επικουρική λαγνεία με την «επικουρική μαγειρική και η τρώμε επικουρικά».
Αλλοίμονο εάν η ζωή μας ήταν μοναχά το φαγοπότι και οι ηδονιστικές μας τέρψεις, τότε γιατί προικιστήκαμε με νόηση; Τι μας χρειάζεται άραγε; Είμαστε οι μοναδικοί στο πλανήτη με διανοητικότητα ώστε να επικοινωνούμε πέρα και ποιο πάνω απ’ τα υπόλοιπα αλόγιστα κτήνη;
Αγάπησα και εγώ το Νίτσε αρχικά και έμαθα πάρα πολλά μαζί του μελετώντας τα έξοχα βιβλία του, ειδικότερα « Τη Ζαρατούστρα». Αλλά έπρεπε να προχωρήσω παραπέρα στη ζωή και Ο Πλάτωνας ανάλαβε να με διαπαιδαγωγήσει σωστά με αγνή του Ελληνική αρετή.

Ποτέ μου δεν ερωτεύτηκα φιλόσοφο τόσο βαθιά όσο το Πλάτωνα . Τον έχω είδη περιγράψει αναλυτικά στο άρθρο μου που σου έστελλα. Ο Δημόκριτος δεν άφησε πολλά γραπτά εκτός από ορισμένες σύντομες πραγματείες γύρω απ’ τη ατομική σύνθεση.

«Η γνωστή έκφραση του Επίκουρου ότι «όσο υπάρχουμε εμείς ο θάνατος είναι απών, κι όταν είναι παρών δεν υπάρχουμε ημείς» Το βρίσκω ‘με το συμπάθιο’ παιδαριώδη και ανόητη.
Νομίζω θα επωφελούσουν πάρα πολύ εάν να διάβαζες το Πλούταρχο τι γράφει για τον Επίκουρο. Θα το βρεις σε ένα βιβλίο του περί ηθικής

Τώρα ας συζητήσουμε λίγο την ψυχική μετά -σάρκωση που τόσο αναφέρει ο Πλάτωνας σχεδόν σε όλους τους διαλόγους του. Η ψυχή δεν είναι υλη σαν το σώμα για να διαλυθεί αλλά είναι συνδεδεμένη με την αδιαφανή συμπαντική ουσία που λέγετε Δίας, Θεός, Τάο, Ράμμα, Ιεχωβάς κτλ. Για αυτό λένε ότι η ανθρώπινη ψυχή και ο θεός είναι ένα. Ακόμη και Χριστός το διαλάλησε επανειλημμένα στη διδασκαλία του.

Η ελευθερία της ψυχής, λέει ο Πλάτωνας, είναι η επανένωση με τη γνήσια προέλευσή της.
Όταν αναφέρει τη ψυχή που είναι προσκολλώμενη στις ζωικές αισθήσεις, να μετεμψυχώνετε σε γύπα, γουρούνι η γάιδαρο, δεν εννοεί ότι η ψυχή ξαναγυρίζει σε κτηνώδη επίπεδο σωματικά, αλλά παραμένει σε χαμηλό επίπεδο διανοητικά όπως και τα υπόλοιπα ασυνείδητα κτήνη.

Για τα πολυπληθή ψυχικά αποθέματα που αναφέρεις, δεν γίνεται ζήτημα αποθήκευσης στις άυλες ψυχές, περιμένοντας να ξανά- ενσαρκωθούν, αλλά κάθε ψύχη επιστρέφει μόνο όταν έχει κάτι να προσφέρει.

Τέλος δεν είναι δυνατόν η αιωνιότητα της ψυχής να αποδεχτεί με τη κοινή λογική, αλλά μόνο με το προσωπικό δρόμο που ακολουθήσαμε ο καθένας μας. Μόνο προσωπικά ερχόμαστε αντιμέτωποι με την πραγματική αθανασία και δεν υπάρχει άλλος τρόπος να τη καταλάβουμε ουσιαστικά
Θα τα ξαναπούμε σύντομα

Με φιλική αγάπη
Δημήτρης

Pages: [1] 2
Mingle Forum by cartpauj
Version: 1.0.34 ; Page loaded in: 0.132 seconds.

Ο Δ Η Γ Ι Ε Σ

  • Τα μέλη της Διασπορικής Λογοτεχνικής Στοάς μπορούν εδώ ν’ αναπτύξουν θέματα ανοιχτής συζήτησης. Οποιοδήποτε θέμα τους απασχολεί ή θέλουν να μοιραστούν με φίλους/συνεργάτες ανά τον κόσμο. Είναι μια ευκαιρία να βρεθούμε μέσα από τη λογοτεχνία στην οποία ανήκουμε αξιοποιώντας τις ευκαιρίες της τεχνολογίας. Ευχόμαστε να χρησιμοποιηθεί αυτός ο χώρος για τους λόγους που δημιουργήθηκε. Δεν διαφέρει αυτό το Φόρουμ από τ’ άλλα, απλά μας ενώνει μέσα από τη δημιουργία μας και την τέχνη του λόγου. ΣΗΜ: Για όσους δεν είναι μέλη της Διασπορικής Στοάς και θέλουν να συμμετέχουν στο διάλογο μπορούν να κάνουν login με όνομα anonymous και κωδικό password2012.
  • Για να διαβάσουμε τα θέματα εντός των κατηγοριών (όπως “Φιλοσοφία”) πατάμε πάνω στο θέμα της κατηγορίας (όπως “Ελπίδα”) που θέλουμε.
  • Για να διαβάσουμε κάποιο σχόλιο πάνω στο θέμα της κατηγορίας πατάμε πάνω στον τίτλο του σχολίου κάτω από τη στήλη “Topic Title” αφού ανοίξουμε το θέμα της κατηγορίας.
  • Για ν’ απαντήσουμε σε κάποιο ανοιχτό σχόλιο άλλου με δικό μας σχόλιο μπορούμε να το κάνουμε από το παράθυρο στο κάτω μέρος του σχολίου ‘Quick Reply’ και μόλις τελειώσουμε πατάμε το κουμπί ‘ Submit Quick Reply ‘ – ή να πατήσουμε το κουμπί πάνω δεξιά από το σχόλιο που λέει ‘Reply|Subscribe…’ κλπ.
  • Για ν’ ανοίξουμε νέο θέμα πατάμε το κουμπί “New Topic” αφού ανοίξουμε τον κατάλογο των θεμάτων.
  • Πρέπει να έχουμε κάνει Login προτού σχολιάσουμε οτιδήποτε.
  • Για νέες κατηγορίες και θέματα παρακαλούμε γράψτε μας προς το παρόν και θα τις προσθέσουμε αν δεν μπορείτε μόνοι σας.